Textila teman - vi har möblerat om bland Din Konst!

Textila teman – vi har möblerat om bland Din Konst!

Nu har vi hängt om för att kunna visa fler av alla de verk som ingår i Kristianstads kommuns konstsamling och som vi visar i konsthallen i utställningen Din Konst!
Föreläsningar om Din Konst!

I denna föreläsningsserie fördjupar vi oss i din konst tillsammans med experter inom olika discipliner.
Lunchvisningar av Din Konst!

Lunchvisningar i utställningen Din Konst! på Kristianstads konsthall.
Boken om Nils Trydings Mirósamling är här

För 130 år sedan föddes den spanska konstnären Joan Miró i Barcelona och på Kristianstads konsthall firar vi med lanseringen av boken Octopus Moon, om Nils Trydings unika samling av Mirós originalaffischer.
Ukrainska flaggan.

Sveriges länsmuseer står enade med Ukraina

Den 24 februari 2023 markerar årsdagen av Rysslands invasion av Ukraina. Så här på årsdagen vill Sveriges länsmuseer visa sitt stöd för Ukraina och skyddet av det ukrainska kulturarvet.
Upplev konst på toaletten

Vi har tagit konsten dit alla går – toaletten. På Regionmuseet Kristianstad och stadsbiblioteket kan du nu uppleva konst när du besöker den tillgänglighetsanpassade toaletten.
Regionmuseet Skåne för Ukraina

Vi i personalen på Regionmuseet Skåne vill tillsammans med dig hjälpa Ukrainas befolkning!
En äldre man med en katalansk mössa.

Nils Tryding (1929–2020) i tacksamt minne

Nils Tryding har avlidit. Marika Reuterswärd, chef för Kristianstads konsthall, skriver några ord.

Missa inget! Prenumerera på nyheter, tips och information från oss. Direkt till din e-post. Anmäl dig här!